1 Ocak 2020 Çarşamba



24-TOPLUMUN YOZLAŞMASINDA BAZI 
KAYINVALİDELERİN ETKİSİ

   Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bu yazımda bütün kayınvalideleri kastetmiyorum.Kayınvalidelerin arasında güzel ahlak sahibi,yüreği sevgiyle dolu olan ,gelinine ve damadına adaletle muamelede bulunan niceleri var elbet. Bu yazımın konusu bu saydıklarımın zıddı davranış sergileyen kayınvalidelerdir.

   Bu girizgahtan sonra sizlere şöyle bir soru sormak isterim: Acaba merhametsiz bir kayınvalidenin topluma nekadar zararı olabilir? Zararı sadece gelinine -oğluna; damadına-kızına ve torunlarına mı? Bence zarar sadece bunlarla kalmaz  topluma da dokunur.İşte bu sebepledir ki adalet dini olan İslam bir kötülük gördüğümüzde gücümüz yettiğince duruma müdahale etmemiz gerektiğini vaazeder.Bu müdahale ''dur bakalım ,sen yanlışsın! ''demekle olur.Bu yazılarımdaki maksadım da böylesi durumlara müdahaledir aslında.Bazı kişilerin ''bana ne?'' demesinin topluma zararlarını derince analiz edelim lütfen...

   Bazı, merhametten yoksun kaynanalar kendi kızlarını çok sıkboğaz etmeden yetiştiriyorlar ama konu gelinleri olunca bir anda farklı bir karaktere bürünüyorlar. 

   Bunlar gelinleriyle zıdlaşmayı adeta takıntı haline getirirler.Gelininin ne yediğini, hangi gün nereye gidip orada kaç saat kaldığını, eşiyle birlikte annesinin evine ne sıklıkta gittiğini hep merak edip durur, gözetler ve fitne yapmaya koyulurlar.Bu durum geline doğal olarak o kadar rahatsızlık verir ki sonuçta gelin hanım kendi çocuklarında dengeyi kuramaz ve çocuklarını alabildiğine özgür bırakır.Anne-baba nasihatinden ve gözetiminden uzak kalan bu çocuklar ileride toplum için pimi çekilmiş bir bomba mesabesindedirler.

   Anne-babasının umursamazlığından ve onların ''ben yaşamadım bari kızım-oğlum yaşasın ''düşüncesinden ötürü ne yazık ki bu çocuklar milli ve manevi değerlere uzak bir şekilde yetişirler.

   Kayınvalide zulmünde yaşamış gelinlerin çocukları büyüyüp ana babadan ayrı şehirde üniversiteye gittiklerinde babasının, okusun diye dişinden,tırnağından arttırıp harçlık yolladığı oğlu gelen harçlığı bir gecede barda,diskoda bitirebiliyor. Gene üniversite okusun diye başka şehire yolladığı kızı adeta fuhuş yuvası haline gelmiş gecelik apartlarda erkek arkadaşıyla kalabiliyor. Bazıları özgürlükten dem vuracaktır ama ben duruma İslam dini açısından bakıyorum.Başka dinden olanlar da kendi dinlerinin bakış açısıyla bakabilirler.Onlara da ''sizin dininiz size,benim dinim bana''diyerek Kafirun suresinden  ayetle cevap verebiliriz.

   Eğer bugün bazı gençlerin hiçbir kutsal tanımadığından, duyarsız ve umarsız yetiştiğinden  bahsediyorsak tüm suçu o gence yüklememeliyiz.Durumu derin analiz ettiğimizde ,başka etkenler de vardır elbet ama en temeldeki neden olarak gencin annesinin merhametten  yoksu ninesine ulaşabiliriz büyük ihtimalle...


                                                                                           SUMEYE BARUT


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

39-ARAMIZDAKİ SEVGİ PITIRCIKLARI

   İnsani ilişkilerin nasıl olması gerektiği herkesin malumudur.Bunu tekrar tekrar söylemeye gerek var mı bilemiyorum gene de söylemiş olayı...